INGEBORG BACHMANN: POTOVANJE V PUŠČAVO
Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste
TORKOVA FILMSKA BUDNICA ob svetovnem dnevu starejših
romantična komedija, koprodukcijski, 2024, 97 min
Režija: Margarethe von Trotta
Igrajo: Vicky Krieps, Ronald Zehrfeld, Tobias Resch, Basil Eidenbenz
Ona je Avstrijka, on Švicar; ona je pesnica, on dramatik; ona brezkompromisna, toda ranljiva; on drzen, a nekoliko konservativen. Ko se Ingeborg Bachmann in Max Frisch poleti leta 1958 prvič srečata v Parizu, sta oba že mednarodni zvezdi literarnega sveta. Naslednja štiri leta preživita v strastnem, a odprtem razmerju med njegovim rojstnim Zürichom in njenim ljubljenim Rimom. Toda harmonijo vse bolj načenjajo poklicna in osebna trenja.
Režiserkina beseda: Ingeborg Bachmann je že dolgo ena mojih najljubših avtoric. V mladosti sem tudi sama pisala pesmi, vendar jih nisem nikomur pokazala in sem pisanje kmalu opustila. Pozneje sem se v svojih filmih pogosto sklicevala nanjo, veliko preden sem zaslutila, da bom njeno življenje in delo kdaj obravnavala na tako neposreden način. /…/ Tako vsestransko, zapleteno, celo skrivnostno žensko in umetnico je seveda zelo težko ujeti v film. Zato sem se omejila na šest let njenega življenja. Štiri leta, ki jih je preživela z Maxom Frischem, in dve leti po tem – ko je trpela zaradi ločitve in se je lahko za kratek čas ‘pozdravila’ le s potovanjem v puščavo z mlajšim moškim. Njeno razmerje z Maxom Frischem je bilo po mojem mnenju poskus, da bi živela hkrati vezano in svobodno. Bila je samozavestna ženska, ki se je zelo dobro zavedala svoje vrednosti, vedela pa je tudi, da se je bilo ženskam v petdesetih in šestdesetih letih težko uveljavljati ali sploh doseči, da bi jih opazili. Ingeborg Bachmann so priznavali in spoštovali mnogi, vključno s pisateljskimi kolegi, in na začetku je verjela, da je Max Frisch dovolj močan, da jo bo sprejel skupaj z njenimi ‘temnimi trenutki’. Dva pisatelja: ali lahko sodelujeta in si pomagata – ali pa se kljub dobrim namenom ne moreta izogniti tekmovalnosti? Skušala sem povezati dve pripovedni niti: življenje, vezano na moškega, ter svobodno, neodvisno življenje. Dve različni življenjski poti, ki se prepletata.