Kino

ANATOMIJA PADCA

Anatomie d’une chute

petek, 7. junija 2024, ob 20.00
Cena: 4,50 €
KUPI VSTOPNICO

drama, Francija, 2023, 151 minut

Režija: Justine Triet

Igrajo: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado Graner, Samuel Theis, Antoine Reinartz, Jehnny Beth

Zgodba: Uspešna nemška pisateljica Sandra, njen francoski mož Samuel in njun slabovidni enajstletni sin Daniel živijo odmaknjeno življenje v odročnem kraju v francoskih Alpah. Nekega dne pa Samuela najdejo mrtvega v snegu pod njihovo hišo … Je skočil? Padel? Ali pa ga je ubila žena?

Režiserkina beseda: »Želela sem posneti film o razpadu zveze. Na tehničen način opisati fizični in čustveni padec telesa ter tako simbolično prikazati konec neke ljubezenske zgodbe. /…/ Motiv padanja se ponavlja skozi ves film, sprva v čisto dobesednem smislu. Kako doživljamo padanje? Ideja o ‘teži telesa’, o padajočem telesu, me že dolgo obseda, zlasti pa odkar sem videla uvodno špico serije Oglaševalci (Mad Men) – s tistim moškim, ki pada v neskončnost. /…/ Pri sodiščih in pravosodnem sistemu se mi zdi najbolj zanimiva in hkrati zelo zaskrbljujoča misel, da gre za prostor, kjer nekdo pripoveduje našo zgodbo namesto nas; ureja kaos v našem življenju, da bi jo povedal. Rezultat seveda ni resnica, pač pa fikcija, nekakšno povečevalno ogledalo, lupa, ki razkriva najmanjše podrobnosti našega življenja in daje pomen najbolj nepomembnim. Prav to seciranje najmanjših delčkov človekovega obstoja, da bi pojasnili kaznivo ali drugo dejanje, se mi zdi najbolj fascinanten vidik sodnega procesa. Pogosto pa je sodišče tudi prostor, v katerem se zrcali družba, njene najgloblje misli, način, kako gledamo moške in ženske, kako jih lahko zreduciramo na podobo.«

Filmska projekcija bo izvedena v okviru festivala kino Otok – Mednarodni filmski festival Kino Otok – Isola Cinema od leta 2004 dalje raziskuje filmsko umetnost in odkriva raznovrstne filmske izraze v družbi filmskih ustvarjalcev in občinstva vseh generacij. V središče programa postavljamo svetovni, evropski in slovenski avtorski film, ki ga obenem razumemo kot umetnost in kot vpliven medij, ki zrcali družbo, kulturo in življenje nasploh. Prizadevamo si postavljati ključna vprašanja o in ob filmski umetnosti, brez vsiljevanja odgovorov nanje, temveč s spodbujanjem poglobljenega dialoga in kritične refleksije.